მაგალითები: "ალგებრა მე-7 კლასი", შ.ა. ალიმოვი

ალგებრული ტოლობები. ფორმულები

19. ნაყიდია 6 საქაღალდე, ცალი x თეთრად და 3 შეკვრა ქაღალდი, ცალი y თეთრად

ჩაწერეთ მთელი პროდუქციის p ღირებულების ფორმულა

ამოხსნა:

20. მაღაზიაში შემოიტანეს 15 ყუთი ქლიავი, თითო ყუთში a კილოგრამი და 20 ყუთი ვაშლი, b კგ. თითო ყუთში

ჩაწერეთ მთელი პროდუქციის m მასის ფორმულა

ამოხსნა:

21. მანქანაში ჩატვირთეს a ტომარა ხორბალი თითოში l კილოგრამით, და c ტომარა შვრია, თითოში n კილოგრამით.

ჩაწერეთ ჩატვირთული ხორბლეულის საერთო m მასის ფორმულა

ამოხსნა:

22.კინოთეატრში m რიგია, თვიტოეულ რგში, კი n ადგილი და კიდევ k გადასაკეცი ადგილი.

სულ რამდენი ადგილია კინოთეატრში. შეადგინეთ ფორმულა და გამოთვალეთ შემდეგი მნიშვნელობებისათვის: m=25, n=30, k=60

ამოხსნა:

23.რამდენ ხანს ატარებს მოსწავლე სკოლაში იმ დღეს, როდესაც მას აქვს a გაკვეთილი და b 15 წუთიანი და c 10 წუთიანი დასვენებ.ა

შეადგინეთ ამ ამოცანის ამოსახსნელი ფორმულა.

ამოხსნა:

24. რა რიცხვითი მნიშვნელობები შეიძლება მიიღონ a და b ასო-ნიშნებმა შემდეგ ალგებრულ გამოსახულებებში:

ამოხსნა:

25. სწორია თუ არა დებულება:

1) ნებისმიერი ორი კენტი რიცხვის ჯამი იყოფა 2-ზე?
2)ნებისმიერი ორი ლუწი რიცხვის ჯამი იყოფა 4-ზე?

ამოხსნა:

26.გეოლოგების ჯგუფი მარშრუტზე გადაადგილების დროს მიდიოდა ცხენით 3სთ. და 10წთ. განმავლობაში c კმ/სთ სიჩქარით, მდინარეზე მიცურავდა ტივით 1სთ. და 40წთ. განმავლობაში, მდინარის დინების სიჩქარე იყო a კმ/სთ., და ბოლოს გაირა ფეხით 2სთ. და 30წთ. განმავლობაში b კმ/სთ სიჩქარით.

აღნიშნეთ სულ გავლილი მანძილი s-ით, დაწერეთ გავლილი მანძილის ფორმულა, გამოიანგარიშეთ საერთო მანძილის მნიშვნელობა, თუ a=3.3კმ/სთ b=5.7 კმ/სთ c=10.5კმ/სთ

ამოხსნა:

27.ავტობუსი S კილომეტრს გადის t საათში.

რა სიჩქარით უნდა იმოძრაოს ავტომობილმა, რომ იგივე მანძილი დაფაროს 1 საათით უფრო ადრე, ვიდრე ავტობუსმა.

ამოხსნა:

28.მართებულია თუ არა მტკიცებულება:

1) ორი ნებისმიერი ლუწი რიცხვის ნამრავლი იყოფა 4-ზე?
2) ორი თანამიმდევრული ლუწი რიცხვიდან ერთ-ერთი იყოფა 4-ზე?

ამოხსნა:

29 1) ფორმულიდან C=2πR გამოსახეთ R C და π-ს მეშვეობით

2) ფორმულიდან V=m ⁄ p გამოსახეთ:
ა) p - m და V-თი;
ბ) m - V და p -თი.

3) ფორმულიდან s=νt+l გამოსახეთ:
ა) l - s, ν და t-თი;
ბ) &nu - s, t და l-ით;
გ) t - s, ν და l-თი;

ამოხსნა:

30.მოსწავლეთა სამმა რგოლმა ხეები დარგო. პირველმა რგოლმა დარგო a ხე, მეორემ 80% იმ რაოდენობისა, რაც პირველმა რგოლმა დარგო, ხოლო მესამემ 5 ხით მეტი, ვიდრე მეორე რგოლმა.

სულ რამდენი ხე დარგო სამივე რგოლმა?

ამოხსნა:

31. ტურისტმა პირველი 7 კილომეტრი საათშიგაიარა რის შემდეგაც 15 წუთიანი შესვენება მოაწყო. ამის მერე, დარჩენილი 10.5 კმ 3 საათში დაფარა.

რა მანძილი გაიარა ტურისტმა გზის დასაწყისიდან α საათის განმავლობაში, თუ 2<α<5?

ამოხსნა:

წინა-ალგებრული გამოსახულებები შემდეგ-არითმეტიკული მოქმედებების თვისებები
«Назад»