მაგალითები: "ალგებრა მე-7 კლასი", შ.ა. ალიმოვი

არითმეტიკული მოქმედებების თვისებები

32. იპოვეთ რიცხვითი გამოსახულების მნიშვნელობა არითმეტიკული მოქმედებების თვისებებისა და კანონების გამოყენებით

1) 29*0.45+0.45*11;

2) (51.8+44.3+48.2-24.3)*(1/3);

3) 4.07-5.49+8.93-1.51;

4) -11.401-23.17+4.401-10.83.

ამოხსნა:

33. დაიყვანეთ მსგავსი შესაკრებები

1) 4a+2b+a-b; 2) x-2y-3x=5y;

3) 0.1c-0.3+d-c-2.1d; 4) 8.7-2m+n-(1/3)m+(2/3)n.

ამოხსნა:

34. დაიყვანეთ მსგავსი შესაკრებები

ამოხსნა:

35. გაამარტივეთ გამოსახულება

ამოხსნა:

36. გაამარტივეთ გამოსახულება და იპოვეთ მისი რიცხვითი მნიშვნელობა:

ამოხსნა:

37. არითმეტიკული მოქმედებების თვისებების გამოყენებით გამოთვალეთ:

ამოხსნა:

38. გაამარტივეთ გამოსახულება:

ამოხსნა:

39. დაამტკიცეთ რომ:

1) რიცხვების 3a და 7b-ს გაორმაგებული ჯამი უდრის 18a და 42b რიცხვების ჯამის მესამედს;

2) 0.2x და 0.3y რიცხვების სხვაობის მოპირდაპირე რიცხვი უდრის 3x და 2y რიცხვების სხვაობის ერთ მეათედს.

ამოხსნა:

40. რამდენ მეათედ ნიშანს მძიმის შემდეგ შეიცავს:

1) 0,048 და 3.17 რიცხვების ჯამი;

2) 2,0017 და 5,02 რიცხვების სხვაობა;

3)44,95 და 0,045 რიცხვების ჯამის ერთი მეათედი (1/10);

4) 1048 და 945 რიცხვების სხვაობის ერთი მეასედი (1/100).

ამოხსნა:

41. მოსწავლეთა სამი ჯგუფი აგროვებდა მაკულატურას. პირველმა ჯგუფმა შეაგროვა 80% იმ რაოდენობისა, რაც შეაგროვა მეორე ჯგუფმა, ხოლო მესამე ჯგუფმა შეაგროვა 50% იმ რაოდენობია, რაც შეაგროვეს პირველმა და მეორე ჯგუფმა ერთად.

რომელმა ჯგუფმა შეაგროვა ყველაზე მეტი მაკულატურა?

ამოხსნა:

წინა-ალგებრული ტოლობები. ფორმულები
«Назад»