მაგალითები: "ალგებრა მე-7 კლასი", შ.ა. ალიმოვი
არითმეტიკული მოქმედებების თვისებები
32. იპოვეთ რიცხვითი გამოსახულების მნიშვნელობა არითმეტიკული მოქმედებების თვისებებისა და კანონების გამოყენებით
1) 29*0.45+0.45*11;
2) (51.8+44.3+48.2-24.3)*(1/3);
3) 4.07-5.49+8.93-1.51;
4) -11.401-23.17+4.401-10.83.
33. დაიყვანეთ მსგავსი შესაკრებები
1) 4a+2b+a-b; 2) x-2y-3x=5y;
3) 0.1c-0.3+d-c-2.1d; 4) 8.7-2m+n-(1/3)m+(2/3)n.
34. დაიყვანეთ მსგავსი შესაკრებები
35. გაამარტივეთ გამოსახულება
36. გაამარტივეთ გამოსახულება და იპოვეთ მისი რიცხვითი მნიშვნელობა:
37. არითმეტიკული მოქმედებების თვისებების გამოყენებით გამოთვალეთ:
38. გაამარტივეთ გამოსახულება:
39. დაამტკიცეთ რომ:
1) რიცხვების 3a და 7b-ს გაორმაგებული ჯამი უდრის 18a და 42b რიცხვების ჯამის მესამედს;
2) 0.2x და 0.3y რიცხვების სხვაობის მოპირდაპირე რიცხვი უდრის 3x და 2y რიცხვების სხვაობის ერთ მეათედს.
40. რამდენ მეათედ ნიშანს მძიმის შემდეგ შეიცავს:
1) 0,048 და 3.17 რიცხვების ჯამი;
2) 2,0017 და 5,02 რიცხვების სხვაობა;
3)44,95 და 0,045 რიცხვების ჯამის ერთი მეათედი (1/10);
4) 1048 და 945 რიცხვების სხვაობის ერთი მეასედი (1/100).
41. მოსწავლეთა სამი ჯგუფი აგროვებდა მაკულატურას. პირველმა ჯგუფმა შეაგროვა 80% იმ რაოდენობისა, რაც შეაგროვა მეორე ჯგუფმა, ხოლო მესამე ჯგუფმა შეაგროვა 50% იმ რაოდენობია, რაც შეაგროვეს პირველმა და მეორე ჯგუფმა ერთად.
რომელმა ჯგუფმა შეაგროვა ყველაზე მეტი მაკულატურა?
წინა-ალგებრული ტოლობები. ფორმულები